تبلیغات
پلاک یار - آموزش کامپیوتر
 
به وب سایت پلاک یار خوش آمدید
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین
درباره پلاک یار
نویسندگان پلاک یار
آرشیو مطالب پلاک یار
لینک های مفید پلاک یار
آمار سایت پلاک یار
» کل بازدید :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» تعداد نویسندگان :
» تعداد کل پست ها :
» آخرین بازدید :
» آخرین بروز رسانی :
دیگر امکانات پلاک یار
/////////////// پخش زنده حرم وصیت شهدا ساعت فلش مذهبی ساعت فلش مذهبی

                         چگونگی ایجاد Password برای محافظت از فولدرها در ویندوز XP

 چگونگی ایجاد Password برای محافظت از فولدرها در ویندوز XP

آیا شما به طور مشترک از یک کامپیوتر استفاده می کنید و می خواهید پوشه هایتان امنیت بیشتری داشته باشند؟
برای ایجاد پسوردی که از پوشه ها محافظت می کند دو روش وجود دارد.

روش اول: اگر شما برای نام کاربری خود پسورد دارید می توانید از این پسورد برای محافظت از پوشه های خود استفاده کنید. اما در غیر این صورت روش زیر را دنبال کنید:
روی پوشه ای که می خواهید محرمانه بماند راست کلیک کرده و گزینه ی Properties را انتخاب کنید (یا کلید های Alt و دابل کلیک را به طور همزمان فشار دهید.) سپس روی کلید sharing کلیک کرده و گزینه «Make this folder private »را تیک دار کنید . و در آخر کلید Apply را بزنید. اگر شما برای نام کاربری خود پسوردی نداشته باشید، کادری ظاهر می شود که از شما سوال می کند آیا می خواهید پسوردی بسازید ؟ اگر می خواهید پوشه را محرمانه کنید باید حتما” این کار را انجام دهید بنابراین روی گزینه yes کلیک کنید . از این پس برای ورود به Desktop کامپیوتر و استفاده از آن باید از پسوردتان استفاده کنید.
پس از کلیک گزینه yes باید پسورد خود را تایپ کنید و سپس آنها را تصدیق کنید. سپس روی دکمه «create password » کلیک کنید و در آخر پنجره پسورد را ببندید.
در آخر کلید ok پنجره propertiest را بزنید. حالا هر کسیکه وارد سیستم شما شود.
نمی تواند بدون اطلاع از پسورد شما به آن فایل دسترسی پیدا کند .

روش دوم: اگر پوشه مورد نظر به صورت zip یا فشرده است شما می توانید یک پسورد منحصر به فرد به آن بدهید.
فقط کافیست روی پوشه زیپ شده دابل کلیک کنید و وقتی پوشه باز شد از منوی بالا گزینه file رفته روی گزنیه «Add a password » کلیک کرده و پسورد خود را در پنجره ظاهر شده تایپ کنید.
اکنون شما تنها کسی هستید که به فایل های این پوشه دسترسی دارید. پوشه باز می شود و فایل ها نیز دیده می شوند اما شما تنها کسی هستید که می توانید به فایل ها دسترسی داشته باشید






ثبت سایت در سایت گوگل وب مستر تولز Google webmaster tools

. وارد سایت گوگل وب مستر به آدرس http://www.google.com/webmasters شوید (برای ورود نیاز به اکانت gmail و رمزعبور آن دارید)

2. پس از ورود به این سرویس بر روی دکمه …Add a site کلیک کنید در نوار کشوی که باز می شود آدرس وب سایت خورد را به صورت http://www.yoursite.com وارد کنید (توجه کنید به جای yoursite.com آدرس سایت خود را وارد نمائید) و سپس دکمه Continue را جهت ثبت وب سایت کلیک کنید.

3. حال آدرس سایت نمایش داده خواهد شد که نیاز به تایید دارد. برای تایید سایت بر روی گزینه Verify this site کلیک کنید تا وارد صفحه Verify ownership شوید در قسمت Verification method سه روش را در اختیار شما قرار میدهد تا به صورت دلخواه انتخاب کنید:

روش Add a DNS record to your domain’s configuration:
با انتخاب این گزینه شما باید اختیارات ثبت رکورد DNS را داشته باشید، که اصولا این اختیار برای اکثر کاربران وجود ندارد، مگر اینکه دارای DNS Server اختصاصی باشید.

روش Link to your Google Analytics account:
اگر قبلا از اکانت Google Analytics استفاده کرده اید و کد پیگیری مربوط به آن را در اختیار دارید می توانید از این گزینه استفاده کنید. ولی اگر اولین بار است که سایت خود را ثبت می نمایید، این گزینه مناسب شما نیست.

روش Upload an HTML file to your server: (روش آسان و پیشنهادی توسط برتینا)
اکثر کاربرانی که مدیریت سایت خود را بر روی هاست بر عهده دارند می توانند از این گزینه استفاده نمایند. برای اینکار شما باید یک فایل html را که در با انتخاب این گزینه قابل دانلود می باشد، در ریشه هاست خود آپلود نمایید. پس از آپلود با وارد کردن نام فایل در مرورگر در صورتی که توانستید فایل را مشاهده نمایید، می توانید گوگل را متقاعد کنید که شما صاحب تام الختیار دامین هستید. مثلا این فایل به این صورت باید قابل دسترس باشد:http://example.com/google435jkj345jk.html

روش Add a meta tag to your site’s home page:
اگر شما می توانید صفحات HTML سایت خود را ویرایش نمایید می توانید یک متا تگ که با انتخاب این گزینه در اختیار شما قرار می گیرد، به صفحه اصلی سایت خود اضافه نمایید و تایید نمایید که شما صاحب دامین هستید.


همچنین شما می توانید این کار را در زمان دیگری نیز انجام دهید. ولی تا زمانی که عمل ثبت را کامل نکنید گوگل سراغ سایت شما نخواهد رفت. بعد انجام یکی از این روشهای فوق بر روی Verify كلیك كنید تا در صورت انجام درست مراحل وب سایت تائید گردد.



..............................................................................................................................................



  

دوره ی آموزشی Word  سومین مهارت از استاندارد ICDL می باشد . برنامه WORD متداولترین برنامه واژه پرداز موجود به شمار می آید . هدف اصلی برنامه این است که در تایپ و قالب بندی متنها مفید واقع شود . اما ویژگیهای قدرتمند دیگری نیز دارد که امکان ایجاد جدولهای مختلف،کار با تصویرهای گرافیکی، طراحی صفحه وب و بسیاری از قابلیتهای دیگر را برایتان فراهم کرده است 
در این آموزش قصد داریم توضیحات جامعی از نرم افزار پر کاربرد Word 2007 را برای شما قرار دهیم.

برای کار با نرم افزار Word ابتدا مطابق این روش وارد صفحه کاری Word شوید.
Start>>All Programs>>Microsoft Office>>Microsoft Office Word 2007

اولین گزینه موجود در صفحه کاری Word گزینه Office Button  می باشد که از طریق آن می توانید یک صفحه کاری جدید ایجاد کنید،سندهای موجود را باز کنید،ذخیره کنید،پرینت بگیرید و...

درکنار گزینه Office Button نوار Quick Access را داریم که از طریق آن می توانید دسترسی سریع به گزینه های پرکاربرد تر همچون Save,Undo,Reado,… داشته باشید.
برای اضافه نمودن گزینه به این قسمت می توانید بر روی مثلث کنار گزینه ها کلیک کنید و از صفحه باز شده گزینه های مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

همچنین در قسمت میانی این نوار می توانید اسم سند و اسم نرم افزار مورد استفاده خود را ببینید.
در سمت چپ این نوار نیز گزینه های معمول Close,Restore Down,Minimize را مشاهده می کنید.
:Close جهت بستن یک پنجره باز مورد استفاده قرار می گیرد (البته از کلید ترکیبی Alt+F4 نیز می توانید استفاده کنید. )
:Restore Down وقتی یک پنجره به حداکثر اندازه خود رسید برای تبدیل پنجره به اندازه قبلی خود از این دکمه استفاده می شود.
Minimize: با کلیک بر روی این دکمه میتوانید یک پنجره حداکثر شده و یا معمولی را حداقل کنید با انجام این عمل پنجره به حداقل خود می رسد و روی Task bar قرار می گیرد،توجه داشته باشید که پنجره ای که حداقل شده است بسته نشده و هنوزدر حافظه مستقر است.
به جز این گزینه ها تب های دیگری همچون Insert,Page Layout,Refrence,… بر روی نوار ابزار وجود دارد که در بخشهای دیگر به توضیح كامل آنها نیز می پردازیم. 

صفحه اصلی نرم افزار که می خواهید درآن تایپ کنید در مرکز برنامه قرار دارد

کار با اسناد:
برای آنکه بتوانید یک سند یا فایل جدید را باز کنید (بدون توجه به نوع سند) می توانید از طریق گزینه New موجود در Office Button این کار را انجام دهید.

با کلیک بر روی این گزینه صفحه ای شامل موارد زیر باز می شود:
Blank Document:با استفاده از این موردبرای شما یک سند خالی ایجاد می شود.

Installed Templates:با انتخاب این مورد می توانید از Tmplate نصب شده بر روی کامپیوترتان استفاده کنید.

My Templates :با استفاده از این مورد نیز می توانید از Template های شخصی خودتان استفاده کنید.
New From Existing:استفاده از این مورد به شما این امکان را می دهد که از روی سندهای موجود یک سند جدید را بازسازی کنید.
شما می توانید از Template آنلاین از قسمت Microsoft Office Online نیز استفاده کنید.

ذخیره سازی اسناد:
شما برای ذخیره سازی سند مورد نظر خود می توانید از گزینه Save استفاده کنید.این گزینه هم از قسمت Office Button قابل دسترسی می باشد هم از قسمت Quick Access.
اگه برای بار اول سند تان را ذخیره می کنید کادر Save as نمایش داده می شود که شما می توانید با استفاده از آن محل ذخیره،نام سند و فرمت خود را انتخاب کنید.

همانطور که در شکل می بینید سند در قسمت My Document با اسم بخش 1و با فرمت doc. ذخیره می شود.
باز کردن اسناد ذخیره شده:
برای باز کردن سندهایی که از قبل ذخیره کرده اید می توانید از گزینه Open استفاده کنید.

همانطور که در شکل بالا می بینید در قسمت Recent Document لیستی از سندهای جاری موجود است که در صورت موجود بودن سند مورد نظر خود دراین لیست می توانید آن را به راحتی انتخاب کنید در غیر اینصورت با کلیک بر روی گزینه   Openمی توانید سند خود را باز کنید.
تعداد سندهای موجود در Recent Document محدود است شما در صورتیکه می خواهید هر کدام از این اسناد همیشه در این لیست باقی بمانند شکل موجود در سمت راست هر سند را کلیک کنید و گزینه Pin This Document To The Recent Document List را انتخاب کنید بااین عمل شکل موجود به رنگ سبز در می آید.

منبع: آسا رایان


.................................................................................................................................................................................



شناخت محیط سندها در Word

اندازه وحاشیه صفحات:
وقتی شما می خواهید در محیط Word سندی را ایجاد کنید این سند بطور پیشفرض با اندازه A4 برای شما در نظر گرفته می شود حال آنکه شما می توانید اندازه کاغذ ،نوع حاشیه ها و تنظیمات را خودتان انتخاب کنید.
برای انتخاب حاشیه برای صفحات خود باید این را در نظر بگیرید که هر نوع سند در محیط Word دارای دو نوع حاشیه می باشد:
اولین حاشیه مربوط به زمانی است که شما قصد دارید پس از تکمیل سند آن را چاپ و صحافی کنید در این حالت باید حاشیه خاصی را برای صحافی در نظر بگیرید .
این حاشیه ها میزانی از کاغذ است که شما آن را در سند و نتیجه نهایی نمی بینید.
دومین حاشیه حاشیه هایی است که از چپ و راست برای صفحات در نظر گرفته می شود و نوشته بین  این دو حاشیه قرار می گیرد.
به طور کلی سندهای ایجاد شده در محیط Word به دو صورت می باشند:
1-سندهای تک برگی
2-سندهایی که مربوط به صفحات یک مقاله هستند.
سندهایی که مربوط به صفحات یک مقاله هستند به طور  صفحه به صفحه بررسی می شوند.
زمانیکه شما می خواهید سندهایتان را در Word بصورت یک کتاب یا مجله ایجاد کنید می توانید از حاشیه Mirror استفاده کنید که در این حالت صفحات به صورت آینه ای نسبت به هم قرار می گیرند مثل صفحات یک کتاب.

تنظیم کاغذ سند:
برای تنظیم صفحات سند می توانید از نوار ابزار بالای صفحه گزینه  Page Layout را انتخاب کنید.
در این Tab گزینه Margins مربوط  به انتخاب نوع حاشیه برای صفحات می باشد ،با کلیک بر روی گزینه Margins این قسمت کادری مطابق شکل زیر باز می شود.

این کادر شامل حاشیه های زیر می باشد:
1-Normal:در این حالت حاشیه از بالا و پایین ،چپ و راست مشخص  شده است.تمامی این حاشیه ها برابر یک اینچ یا تقریبا" 2.5 سانت در نظر گرفته شده است.
2-Narrow:در این حالت حاشیه ها تقریبا" برابر نیم اینچ می باشند.
3-Moderate
4-Wide
5-Mirrored
شما با توجه به نوع سند خود می توانید حاشیه مناسب را انتخاب کنید.
اینها حاشیه هایی بود که Word برای شما در نظر گرفته بود اما اگر شما قصد دارید نوع حاشیه ها را خودتان انتخاب کنید می توانید از طریق گزینه Custom Margins موجود در انتهای همین کادر این کار را انجام دهید.

با کلیک بر روی این گزینه کادری مطابق شکل زیر باز می شود که شما می توانید تنظیمات خود را انجام دهید.

در این کادر اولین سربرگ یعنی Margins را انتخاب کنید.
اولین گزینه این سربرگ نیز Margins می باشد که شامل 6 گزینه می باشد که گزینه های Top,Buttom,Left,Right برای میزان فاصله از بالا ،پایین ،چپ و راست می باشد.

گزینه Gutter  برای تنظیم حاشیه می باشد .
میزانی را که می خواهید برای حاشیه در نظر بگیرید می توانید در این کادر وارد کنید، در ضمن حاشیه صحافی را نیز می توانید در این قسمت مشخص کنید.
آخرین گزینه  Gutter Position می باشد که برای تعیین محل حاشیه صحافی در نظر گرفته شده است .
شما می توانید محل حاشیه را در قسمت راست یا چپ بالای صفحه در نظر بگیرید،این کار بستگی به نوع سند شما و نحوه نوشتار در سند تاندارد.اگر قصد ایجاد سندهای انگلیسی را دارید باید حاشیه صحافی در سمت چپ و اگر قصد ایجاد سند فارسی را دارید باید حاشیه در سمت راست قرار بگیرد.
دومین گزینه این سربرگ گزینه Orientation  می باشد که در این قسمت می توانید نوع قرارگیری سند را تعیین کنید این سند می تواند افقی(Landscape) یا عمودی(Portrait) قرار بگیرد.
سومین گزینه این سربرگPages می باشد که می توانید از طریق آن نوع سند خود را  مشخص کنید.
گزینه Multi Pages  (چند صفحه ای) موجود درا ینجا دارای الگوهایی همچون Book Fold,2 Pages Sheet,… می باشد که با انتخاب یکی از آنها می توانید سند خود را بصورت کتابی ، دو صفحه ای یا سندهای  Mirror درآورید.

در قسمت Previw نیز می توانید نتیجه  نهایی کار خود را ببینید.
نمایش حاشیه نوشتاری:
برای ایجاد حاشیه نوشتاری بصورت خط چین از دکمه Office Buttons گزینه  Word Option را انتخاب کنید،سپس از قسمت Advance  به قسمت Show Document Content رفته و گزینه  Show Text Boundaries را انتخاب کرده و OKکنید.حالا Bound یا ناحیه ای که شما می توانید در آن ناحیه کار کنید و نوشته های خود را قرار دهید با نقطه چین مشخص می شود.

وضعیت قرار گرفتن کاغذ سند:
سندها به 2 صورت افقی و عمودی می توانند قرار بگیرند.
برای انتخاب هر یک اراین دو حالت از نوار ابزار بالای صفحهPages Layoutرا انتخاب کنیدو از گزینه های موجود بر روی Orientation کلیک کنید،مشاهده می کنید که دو نوع  Portrait (عمودی)و Landscape (افقی)موجود است که با انتخاب هر یک از این دو گزینه کاغذ شما در آن وضعیت قرار می گیرد.

حذف نواحی خالی بالا و پایین:
برای اینکه بتوانید ازفضای کاری خود بیشترین استفاده را داشته باشید می توانید حاشیه های بالای صفحه را حذف کنید.
برای این کار باید اشاره گر موس را روی مرز حاشیه های بالا و پایین کاغذتان قرار دهید تا علامتی مثل شکل زیر ایجاد شود سپس با دبل کلیک کردن بر روی ان صفحات به یکدیگر متصل می شوند و به این ترتیب کل حاشیه های خالی که در آنها متنی موجود نیست از بین می روند و فضای کاری شما بهینه می شود.

تنظیم اندازه کاغذ:
برای انتخاب اندازه سایز کاغذ خود می توانید از گزینه Size موجود در TabPage Layout  استفاده کنید.

در این بخش نمونه هایی همچون A5,Legal,… وجود دارد.
اگر می خواهید اندازه های دیگری را برای کاغذ خود انتخاب کنید می توانید روی گزینه More Paper Sizes… کلیک کنید.

در کادر ایجاد شده سربرگ Paper  را انتخاب کنید و در قسمت  Paper Sizeاندازه Defult مورد نظرتان را وارد کنید،در قسمت Width پهنا و در قسمت Hight ارتفاع کاغذتان را می توانید تعیین کنید.

استفاده از خط کش:
برای نمایش یا عدم نمایش خط کش می توانید از دکمه  View Ruler موجود در سمت راست بالای صفحه کاریتان استفاده کنید.با کلیک کردن بر روی این دکمه خط کش برای شما نمایش داده می شود یا مخفی می شود.
همچنین از خط کش می توانید برای تنظیم حاشیه استفاده کنید.برای این کار در حاشیه سمت راست و چپ با موس قرار بگیرید، هنگامیکه اشاره گر موس به شکل یک فلش دو جهته درامد می توانید اندازه حاشیه را کم یا زیاد کنید.

منبع: آسا رایان


.........................................................................................................................................................................................


در سومین بخش از آموزشهای Word 2007 قصد داریم به آموزش تایپ در این نرم افزار بپردازیم.

تایپ در Word 2007:
برای تایپ متن در نرم افزارWord  شما می توانید نوشته هایتان را از جایی که مکان نما وجود دارد شروع کنید.
تعدادی از دکمه های موجود روی صفحه کلید شما عملیات خاصی را در هنگام تایپ متن برای شما انجام می دهند.این دکمه ها عبارتند از:
1- Back Space:برای پاک کردن حروف هنگام تایپ یک متن میتوانید از این دکمه استفاده کنید
2- Enter:برای رفتن به خط بعدی از این دکمه استفاده کنید.
3- Space:برای ایجاد فاصله بین کلمات از این دکمه استفاده می شود.
4- Caps Lock:زمانیکه این دکمه خاموش باشد تمام حروف شما بصورت کوچک و هنگامیکه روشن باشد به صورت بزرگ نوشته می شوند.
زمانیکه دکمه Caps Lock خاموش باشد شمامی توانید با گرفتن دکمه Shift و زدن یکی از حروف آن حرف را بصورت بزرگ بنویسید.
5-Tab:  همان‏طور که می‏دانید در تمامی محیط‏ها و برنامه‏های ویندوز، برای رفتن به کادر بعدی، گزینه بعدی و یا مورد بعدی می‏توان از کلید Tab استفاده کرد. همچنین یکی از پر‏استفاده‏ترین کلیدهای کیبورد به ویژه به هنگام چرخ‏زنی در محیط اینترنت
کلید Tab است. با استفاده از این کلید شما می‏توانید با سرعت بیشتری فرم‏های اینترنتی را پر کنید و از کادری به کادر دیگر بروید.

تصحیح نوشته ها در Word:
هنگامیکه شما کلمه ای را تایپ می کنید ممکن است آن را اشتباه نوشته باشید،برای تصحیح آن می توانید از طریق دکمه Back Space آن را پاک کرده و دوباره تایپ کنید.
اگر متنی را که شما در حال نوشتن آن هستید انگلیسی باشد و در نوشتن آن اشتباه کنید پس از نوشتن کلمه و زدن دکمه Space زیرکلمه خط قرمز ایجاد می شود.مثال Yoy are is girl
برای آنکه بتوانید املای صحیح کلمه را ببینید کافیست کلمه مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی آن راست کلیک کنید تا لیستی که صحیح کلمه تایپ شده در آن است برایتان باز شود وآن را انتخاب کنید.

اگر شما بخواهید کلمه ای را به لغت نامه برنامه اضافه کنید می توانید بر روی آن کلمه راست کلیک کرده و گزینه Add to dictionary را انتخاب کنید.

در ضمن اگر شما در نوشتن متن خود دچار اشتباه گرامری شوید آن کلمه به رنگ سبز در می آید و شما می توانید از طریق دکمه Back Space این غلط را جبران کنید.

غیر فعال کردن کنترل املا و گرامر:
ممکن است شما تمایلی نداشته باشید تا نرم افزار غلط های املایی و گرامری موجود در متن شما را بگیرد.راه حل این است که شما این خاصیت را غیر فعال کنید برای این کار از دکمه Office Button گزینه Word Option را انتخاب کنید،از گزینه های سمت چپ این صفحه Proofing را انتخاب کنید و در این قسمت تیک دو گزینه  Check Spelling As You  Type وGrammar With Spelling Check را بردارید تا این دو گزینه برای شما غیر فعال شود.

خاصیت تصحیح خودکار:
از جمله فابلیت های موجود در نرم افزار Word امکان تصحیح خودکار(Auto Correct) اشتباهات است .
این به آن معناست که شما می توانید با فعال کردن این گزینه پس از نوشتن یک کلمه اشتباه با زدن دکمه Space شکل صحیح کلمه را ببینید.مثلا" وقتی شما در تایپ سریع به جای کلمه Godتایپ کنید Gad با زدن دکمه Space این کلمه به شکل صحیح نوشته می شود.
برای فعال کردن این ویژگی از قسمت Office Button گزینه Word Option را انتخاب کنید سپس از گزینه های سمت چپ گزینه Proofing را انتخاب کنید،از بالای صفحه موجود گزینه Auto correct option را کلیک کنید در کادر باز شده و در سربرگ Auto correct شما گزینه های زیر را می توانید ببینید:

Correct to Two Initial Capitals:با انتخاب این گزینه این امکان ایجاد می شود که زمانیکه به اشتباه دو حرف اول یک کلمه را بزرگ می نویسید بطور خودکار این اشتباه تصحیح شده و فقط حرف اول بزرگ نوشته شود.
Capitalize first letter of sentences:این گزینه برای این است که بطور خودکار حرف اول یک جمله بزرگ نوشته شود.
Capitalize first letter of table Cells: این گزینه برای این است که بطور خودکار حرف اول یک سلول بزرگ نوشته شود.
Capitalize name of days:تیک کردن این گزینه باعث می شود تا اسم همه روزهای هفته برای شما بزرگ نمایش داده شود.
Correct accidental of CAPS LOCK key:این گزینه هم برای ان است که اگر دکمه Caps Lock  روشن بود و شما اشتباها" برای نوشتن حروف بزرگ از Shift استفاده کردید این غلط تصحیح شود.
قسمت دوم موجود در این کادر گزینه Replace text as you type است که با استفاده از این گزینه می توانید یک کلمه را جایگزین کلمه ای دیگر در متن کنید.
کافیست برای این کار در قسمت اول یعنی Replace کلمه ای را که می خواهید با کلمه ا ی دیگر جایگزین شود را بنویسید سپس در قسمت بعدی یعنی With کلمه جایگزین مورد نظر را بنویسید و سپس دکمه Add و Ok را بزنید.
مثلا" در کادر Replace کلمه بهار و در کادر With کلمه پاییز را را وارد کنید و Add را بزنید ،از این پس در هر کجای متن خودکه کلمه بهار را تایپ کنید و دکمه Space را بزنید کلمه پاییز جایگزین آن می شود. 
همچنین شما در اینجا جدولی را می بینید که بطور پیشفرض وجود دارد و شما با اضافه کردن کلمات جایگزین آنها را به این جدول اضافه می کنید.

علامت های قالب بندی در نرم افزار Word:
شما در نوار ابزار بالای صفحه کاری خود و در تب Home گزینه Show/Hidden را دارید که از طریق آن می توانید علائم قالب بندی سند خود را ببینید.

با فعال کردن این گزینه سه علامت قالب بندی مطابق شکل در سند شما نمایان می شود:

1 - . (نقطه):این علامت بالاتر از نقطه معمولی درمتن قرار می گیرد و نشانه زدن Space یا وجود فاصله در متن می باشد.
2 – این علامت نشان می دهد که شما در چه جاهایی از متن خود از Enter استفاده کرده اید.
3 – فلش :این علامت جاهایی را که شما از Tab استفاده کرده اید را نشان می دهد.

تکنیک های ویرایش متن:
برای ویرایش متن تایپ شده می توانید قسمتی را که می خواهید پاک کنید را با کشیدن موس روی آن انتخاب کنید و گزینه Delete را بزنید
همچنین می توانید با استفاده از کلید Shift و جهت های روی کیبورد متن خود را انتخاب کنید
علاوه بر مطالب گفته شده شما می توانید با زدن کلید Home به ابتدای جمله و با زدن کلید End به انتهای جمله بروید و یا با زدن کلیدهای Ctrl+Home به اول سند و با زدن Ctrl+End به انتهای سند بروید و با کلیدهای Page Downیک صفحه به سمت پایین وبا Page Up یک صفحه به بالا بروید.

امکانات تایپ فارسی در برنامه Word:
بطور کلی برای نوشتن متن فارسی و انگلیسی درر Word باید به راست چین یا چپ چین بودن صفحه خود دقت کنید.
برای تایپ فارسی سند شما باید در حالت راست چین یا راست به چپ قرار بگیرد برای این منظور می توانید روی دکمه Right-to-Left موجود روی نوار ابزار کلیک کنید.پس از این کار زبان صفحه کلید را از طریق زدن دکمه Alt+Shift تبدیل به فارسی کنید،پس از انجام این کارها می توانید متن فارسی خود را تایپ کنید.
نکته: شما برای نوشتن حرف "ی"چسبان که با بعضی فونت ها سازگار نیست و به صورت "ی" غیر چسبان نوشته می شود از کلید ترکیبی  Shift+Xاستفاده کنید و برای نوشتن حرف "ژ" هم از کلید ترکیبی Shift+C استفاده کنید.

منبع: آسا رایان


......................................................................................................................................................................................

قسمتهای کارآمد ویندوز 7 

  

برای عیب یابی پیغام های خطا و دیگر مسائل ، می توانید ویندوز 7 را با استفاده از حداقل درایورها و برنامه هایی كه در آغاز ویندوز راه اندازی می شوند آغاز كنید .این نوع بوت شدن ویندوز با نام بوت تمیز از طرف شركت مایكروسافت نیز نام گرفته است .انجام بوت تمیز به رفع عیب نرم افزار سازگار كمك می كند.این بخش به شما نشان می دهد كه چطور مشكلاتتان در ویندوز 7 را با انجام یك بوت تمیز عیب یابی كنید .
نكته : زمانی كه یك بوت تمیز انجام می دهید ، ممكن است به طور موقت برخی كاركردهای رایانه تان را از دست بدهید .در پایان كار وقتی كه رایانه تان را از نو را ه اندازی می كنید ، آن كاركردها  باز می گردند.
به این نكته توجه كنید كه ابزار System Configuration برای تغییر گزینه های پیشرفته بوت رایانه تان استفاده نكنید مگر این كه یك متخصص دستور به انجام آن داده باشد .انجام چنین كاری ممكن است منجر به غیر قابل استفاده شدن رایانه تان بشود .

1. منوی Start را باز كنید و عبارت msconfig.exe را در كادر جستجوی آن تایپ كرده و سپس كلید Enter را فشار دهید تا ابزار System configuration باز شود.

2. در تب General  ،   گزینه selective startup را انتخاب كنید و تیك گزینه Load startup items را بردارید ( مربع گزینه  use  original boot Configuration غیر قابل دسترسی است )

3. در زبانه Services  گزینه Hide all Microsoft Services را تیك زده و سپس روی كلید Disable all  كلیك كنید . انجام این مرحله باعث می شود كه سرویس های مایكروسافت همچنان راه اندازی شوند . این سرویس ها شامل Networking ، Plug and play ، Event Logging ،  Error Reporting  و سرویس های دیگر . غیر فعال كردن این سرویس ها ممكن است منجر به پاك شدن تمامی Restore Point هایتان شود .پس اگر می خواهید از ابزار System Restore به همراه Restore Point  موجود استفاده كنید این كار را انجام ندهید  .

4. روی Ok و سپس روی Restart كلیك كنید.



............................................................................................................................................................


  

تابه حال شده ویندوز 7 را نصب کنید و بعد از آن حواستون نباشه و گزینه Windows Update را غیر فعال کنید ، به سایت مایکروسافت وصل بشه و آپدیت بگیره.بسیار خوب حتما بعد از آپدیت ویندوزتون از قانونی شدن درومده؟ درسته؟ بالای آیکون ساعت همیشه گزینه Genuine را می بینید بعد از مدتی بک گراند ویندوز غیر فعال میشه و کم کم سرعت ویندوز و مشکلات دیگه که نهایتا منجر به این میشه که ویندوز را عوض کنید خوب ما برای بازدید کنندگان بعد از نصب Genuine یک کرک معرفی میکنیم که کافیه دانلودش کنید و بعد از اجرا کردن روی گزینه RemoveWatکلیک کنید بعد از ریست شدن می بینید که ویندوز شما دیگه Genuine نیست فقط از تصویر زیر کمک بگیرید و Windows Update را از لیست باز شده گزینه ( Never check for update(not recommended را انتخاب کنید تا این مشکل دیگر پیش نیاد.

دانلود کرک شماره 1 (حجم 2.2 MB)
دانلود کرک شماره 2 (حجم 22.6 MB)

بر روی آیکون Start کلیک کرده و گزینه Control Panel را انتخاب کنید .

 

بر روی گزینه Windows Update همانند تصویر زیر کلیک کنید .

 

 

ویزارد Windows Update باز شده از پیوندهای سمت چپ بر روی گزینه Change Settings کلیک کنید .

 

 

همانند تصویر در قسمت Important Updates بر روی لیست کشویی کلیک کرده و گزینه ( Never check for update(not recommended را انتخاب کنید تا ویندوز شما دیگر آپدیت نگیرد .

 

 



..............................................................................................................................................................................



حفظ امنیت اطلاعات مرورگر

Internet Explorer،سابقه سایت هایی را كه مرور می كنید نگهداری می كند تا چنانچه در آینده قصد داشتید آنها را مجددا بازدید كنید ، از طریق زبانه History از Favorites Center در اختیار شما قرار گیرند .اگر تمایل دارید بدون آنكه Internet Explorer مرور شما را ردیابی نموده و سابقه آن را نگهداری كند به مرور وب بپردازید ، باید ویژگی Inprivate Browsing را فعال كنید .با انجام این كار ، یك پنجره Internet Explorer دیگر باز می شود كه در سمت چپ كادر Address آن ، برچسب Inprivate نمایش داده شده است. مروری كه در این پنجره انجام می دهید ، ردیابی نمی شود و سابقه مرور نیز در زبانه History نگهداری نخواهد شد. ضمن آنكه فایل های موقتی و Cookie ها نیز روی كامپیوترهای شما ذخیره نمی شوند .
برای شروع یك جلسه كاری در حالت Inprivate Browsing :
در منوی Safety از نوارفرمان Internet Explorer روی گزینه Inprivate Browsing كلیك كنید ، یك زبانه جدید باز كنید و سپس در صفحه what Do You Want To Do ، روی Browse InPrivate یا Open An Inprivate Browsing Windows كلیك كنید .
كلید میانبر: برای باز كردن یك پنجره InPrivate Browsing می توانید كلیدهای Ctrl+Shift+P را فشار دهید .

برای تغییر تنظیمات InPrivate Filtering :
InPrivate Filtering را فعال كنید .
2.در منوی Safety از نوار فرمان از نوار فرمان Internet Explorer روی InPrivate Filtering settings كلیك كنید .

3.در كادر محاوره ، روی Choose Content To Block or allow كلیك كنید.می توانید روی هریك از نام های لیست كلیك كرده و سپس روی Allow یا Block كلیك كنید .
در كادر محاوره InPrivate Filtering settings روی OK كلیك كنید .
با استفاده از ابزارهای Inprivate Browsing و InPrivate Filtering می توانید مطمئن باشید كه بدون اجازه شما هیچ نوع اطلاعاتی در مورد شما و مرورهایی كه انجام میدهید جمع آوری نخواهد شد.

به نقل از آسارایان


طراحی و کدنویسی قالب : امیرعلی تم
Temlate By : amiraliform.r98.ir
لینک دوستان پلاک یار
آخرین مطالب پلاک یار
موضوعات پلاک یار
پیوندهای روزانه پلاک یار
برچسب ها پلاک یار
صفحات جانبی پلاک یار
طراح قالب
امیرعلی تم